Followers

January 14, 2015

mungkin..

“Percayalah, orang yang melakukan dosa tidak akan tenang, sama ada ketika dilanda bencana alam atau pun ketika tidak dilanda bencana alam. Bencana yang melanda jiwa akibat dosa sesungguhnya lebih besar berbahaya berbanding bencana yang melanda alam. Mereka tidak akan menikmati kesenangan tanpa ketenangan. Dunia luarnya nampak aman, tetapi dunia dalamannya terus resah dan bergolak,”  

-Ustaz Pahrol Juoi-



hrmm..sangat setuju dengan statement ni..
setiap masa resah..
hati tahu itu salah ini salah tapi tetap mahu lakukannya..
orang mungkin lihat aku ni bahagia luaran tapi dalaman orang x pernah tahu..
mungkin aku terlalu over..
mungkin hati ini da berada dalam kegelapan..
mungkin aku perlu diamkan diri lagi..
tapi diam pun tiada guna..
still orang akan cakap benda x baik..
walaupun kau rase benda tu da lame da kau buat..
dan kau da x buat da mnde tu lagi..still orang sebut benda tu macam aku baru je buat semalam..
tapi seriously aku sangat struggle dalam hal ini..


mungkin ade baiknya juga x perlu kawan baik..
sebab kau x akan terasa dengan orang..dan orng xakan terasa dgn kau..
itu hanya kemungkinan sahaja..

dan aku minta maaf kalu aku da benci..
kadang2 aku x benci orang tapi aku benci perbuatan die..
tapi kadang2 benci perbuatan tu boleh buat kau jadi benci orang tu..that's all







No comments: