Followers

January 24, 2015

^^

Fighting has been enjoined upon you while it is hateful to you. But perhaps you hate a thing and it is good for you; and perhaps you love a thing and it is bad for you. And Allah Knows, while you know not.

2:216

Tiap apa yang mematah tegakmu
Tiap yang menolak
Tiap yang memijak-henyak
Biar di belakangmu

Jangan dikenang
Moga dibuang dendam dan sayu

Kadang-kadang aku susah nak sedar kalau orang tegur aku,
dan salah satu cara aku sedar, ialah teguran daripada sang Pencipta kita.
bagaimana? dengan cara apa yang aku nak, tapi tak dapat..
betul! kalau aku ditimpa sesuatu contohnya: demam, stress, hati rungsing, tak boleh study.
aku akan relate dengan kehidupan seharian aku..
apa aku dah buat? kalu ada buat sesuatu tak betul, aku akan cakap,
"oh ni mesti buat benda ni tadi ni..patut la jadi camni"

dan semalam aku quite stress sebab exam..
tapi bila fikir balik, biar lah..
mungkin Allah nak bagi aku sedar, yang aku dah makin jauh dengan dia..
mungkin Dia suruh cari Dia balik..
mungkin! siapa tahu? tapi dia tahu?
stay positive! inilah salah satu sumber kekuatan aku hidup di Rusia..

salah satu sebab aku tak kesah dengan keputusan exam2 aku sebelum ni, 
sebabnya aku tahu aku ada buat salah setiap kali sebelum exam..
dan aku tahu kenapa aku tak dapat apa yang aku nak..

semoga peperiksaan kali ini menjadi titik tolak dalam hidup aku..
aku masih lagi rasa bersalah dengan parents aku..
aku belum dapat buktikan pada mereka..

sekian, wallahua'lam

No comments: