Followers

October 28, 2014

EXCLUSIVE!

Assalamualaikum wbt..
fuhhh! da lame tak 'update' dalam blog ni..
arini rase tetiba nak menulis..mungkin rase tensi dengan kerja2 yg super bnyak. huh!

jadi serba sedikit tentang diri aku sekarang ni,
alhamdulillah, aku 'sihat'..da masuk 4th year dan da masuk clinical year
tinggal 3 tahun lagi aku akan duduk dekat bumi Soviet ni (lame lagi ni)..-.-
ingatkan masuk 4th year dapat la duduk rilek sikit, tapi hanyala satu impian..haha
sekrang cycle ophtalmo, next surgery, then therapy..
sume subjek killer ni..dan cikgu pun boleh tahan killer jgak..-.-

btw ape kaitan tajuk ngan diri aku ni? lol

okaylah..

aku ade terdengar satu dialog drpd kawan aku utk sesorang:
'orang tak suke kau ni sebabnya satu je..kau ade sikap exclusive dalam diri kau'

yeah..exclusive dalam diri..
ape maksudnya? (cari sendiri) hahahaa

exclusive dalam tarbiyah..exclusive dalam berukhuwah..
dan disebabkan sikap exclusive ni jugak timbul sikap suke judge org..

"alah budak ni da susah nak berubah ni, tarbiyah sikit2 je la..kalu kite tarbiyah pun bukan die nak berubah pun..kite tumpu lebih kpd org yg senang nak berubah" *hidayah tu milik kau ke?

"eh die ni bukan naqib/naqibah, malas la nak kawan ngan die"

yeah, itu mentaliti orang sekarang ni, suka sangat meng'exclusive' kan diri..
jadi wujudlah golongan naqib/ naqibah sahaja dan golongan bukan naqib/naqibah
dan apabila ade dalam kalangan naqib/naqibah yang berkawan dengan golongan bukan naqib/naqibah pasti akan muncul suara yang tak sedap didengari dan akan dipandang ibarat KAU AHLI NERAKA!
serious, ini realiti..ini sikap manusia zaman sekarang.

itu sahaja untuk kali ini..sekian, terima kasih..:)

No comments: